måndag 6 december 2010

Dagliga Dosen av Hasch..

När jag var yngre då så rökte min pappa inte på framför oss.. Eller ens när vi är i rummet bredvid.. Men desto äldre jag blev, desto "oblygare" blev han..
Jag kommer ihåg att när jag var yngre.. Och skulle gå på toaletten eller kanske bara dricka vatten på natten så brukade jag gå förbi vardagsrummet och titta in och kanske gå in och sätta mig någon stund och då så brukade pappa rulla* på bordet med en tusenlapp men så fort han fick syn på mig så brukade han gömma det på något sätt. Typ lägga fjärrkontrollen över.. Hursomhelst.. När han skulle tända jointen då brukade han gå ut på balkongen (jag är än idag fortfarande förvånad över att ingen granne någonsin anmälde det... För lukten är ju allt annat än mild) och röka..

Idag... Då så är min pappa allt annat än odiskret.. Han rullar framför mig.. Framför min storasyster.. Och värst av allt framför min lille bror.. Min lillebror har fått vara med om för mycket.. Alldeles för mycket.. Om jag och min syskon var "vanliga" tonårsbarn hade vi varit förstörda för längesen.. Vi hade inte respekterat våra föräldrar.. Varit sämst i skolan.. Varit deprimerade.. Jaa, ni förstår.. Men just på grund av allt vi har varit med om så är allt barnmat för oss.. Vi tar ingenting seriöst.. INGENTING.. Alltså min väns mamma kan bli misshandlad och jag kan bara - jaha men hon kanske förtjänade det eller typ jaha men äsch det är lugnt din pappa var säkert bara full eller kanske bara hade tagit nått.. Var lugn nu allt kommer bli bra imorgon..... Det är pinsamt.. Jag skäms över att vara så.. På grund av min pappa och min mamma har jag blivit en otroligt sexistisk människa.. Alltså det är inte så jag vill vara.. Jag vill inte tycka att det är okej att sitta uppe med den rika mannen hela kvällen och sedan ligga med honom just för att få leva ett  "lyxigt" liv... Men jag gör det.. Tänk om jag aldrig kommer att bli kär... Eller tänk om jag blir kär men kommer ALDRIG få leva med den mannen jag blir kär i just för att han inte har några pengar.. Min mamma skulle aldrig tillåta det.. ALDRIG..

* För er som inte vet så rullar man en joint.. Min pappa gör såhär iallafall: först tar han upp en tusenlapp.. Sen klippar han upp en ciggarett och tar den tobaccon och lägger de i sedeln.. Sen tar han upp haschkakan och värmer den för att få den mjuk.. (Typ som en matbuljong) Så spröder han ut det i sedlen också och till sist så tar han rizzla papper och rullar ihop allt...

2 kommentarer: