måndag 6 december 2010

Dagliga Dosen av Hasch.. del 2

Ni vet ibland.. När man bara får nog av saker som stör en.. Man håller ut, håller ut och håller ut... Till slut så brister man..

Pappa kommer hem en dag.. Helt dyngrak.. Som vanligt vill ha ha musik på högsta volym.. Ett helt bord fyllt med plockmat och flera olika flaskor sprit..
Det här är alltså vanligt liksom. Det här är sånt som händer varje kväll.. Men just den här kvällen fick jag nog.

Efter att han druckit, sjungit, pratat, skrattat och ibland även gråta över saker som händer.. Så ska han rulla en joint.. Jag ligger och kollar på tv i hobbyrummet som ligger precis intill vardagsrummet.. Bara en dörr i dörr och en otroligt tunn väg i mellan.. Man hör allt.. Till och med när man viskar.. Hursomhelst.. Så har han ingen ork eller lust att gå ut o röka i balkongen utan han ska röka hasch inomhus med balkongen stängd..
Min mamma ropar på mig och vill att jag hämtar en ny flaska Chivas Regal och jag ber henne säga åt honom att gå ut i balkongen.. Hon ignorerar mig.. Och jag frågar ännu engång... Och hon ber mig hålla käften och säger och jag citerar - det har aldrig stört dig förut, varför just nu? Då orkar jag inge mer utan faktiskt tjaffsar tillbaks vilket jag ALDRIG gör..
Det slutar med att jag säger otroligt elaka saker som typ - Hela mitt jävla liv har jag växt upp med haschrök när jag fösökt sova, vad fan är ni för föräldrar egentligen.. Inga bra föräldrar iallafall.. Och en jävla massa mer saker... Så otroligt fult gjort av mig.. Och jag ångrade mig som fan... Jag och mamma var osams i kanske en hel vecka.... Tills jag bestämde mig för att be om ursäkt och vi pratade om det... Vi kom fram till att sånna situationer är sånt man håller käften om för vem annars ska betala räkningarna.. Tänk om han lämnar oss.. Hellre att han röker hasch inomhus än att vi måste betala våra räkningar osv själva..
Aaa hon har ju rätt tänkte jag... Tänker jag fortfarande... Det har ju hänt många gånger förut att han har lämnat oss... Alltså ingen skillsmässa och så utan att han har tar med sig någon äcklig prostituerad till brasilien osv och bara kommer hem igen och vi låtsas som ingenting.. Jag låtsas som ingenting.. Mamma låtsas som ingenting och han låtsas som ingenting.. Ingen vågar säga något.. Verkligen inte jag eller mamma för då kanske han lämnar oss igen och vem fan ska då betala hyran liksom..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar